Treneris A.Norkus: „Šiuolaikiniai krepšininkai supranta fizinio rengimo svarbą“

Treneris A.Norkus: „Šiuolaikiniai krepšininkai supranta fizinio rengimo svarbą“

   

Atidariusių pergalių „Betsafe-LKL“ čempionate sąskaitą ir laimėjusių dusyk iš eilės „Šiauliams“ gruodžio mėnesio tvarkaraštis, kuriame tėra vos trys rungtynės. Sužaidus su Utenos „Juventus“, kitų rungtynių šiauliečiams teko laukti net dešimt dienų – mačą su Pasvalio „Pieno žvaigždėmis“ šiauliečiai sužais 16 dieną svečiuose. 

Išnaudodami ilgą pertrauką, geltonieji surengė mini stovyklą Palangoje, kur keturias dienas treniravosi tiek lauke, tiek vietos arenoje, prižiūrimi ne tik krepšinio trenerių, bet ir fizinio rengimo trenerio Andriaus Norkaus, kuris išsamiau papasakojo apie  fizinio rengimo svarbą bei kylančius iššūkius tinkamai pasiruošti dvikovoms sezono metu.

- Andriau, po rungtynių su „Juventus“ treneris Antanas Sireika negailėjo pagyrų savo personalui, pakeitusiam anksčiau įprastą treniruočių ritmą. Atskleiskite, kas buvo pakeista. 

Iš tikrųjų, tie pakeitimai nebuvo labai ženklūs. Šiek tiek sumažinome bendrus treniruočių krūvius. Nors jų intensyvumas išliko nepakitęs, sumažinome pačių užsiėmimų, likusių kelioms dienoms iki rungtynių, skaičių. Mano vizija yra tokia, kad rungtynių dieną žaidėjai būtų kiek įmanoma šviežesni, „alkani“ ir fizinio krūvio, ir paties žaidimo. Tai, kad turime savaitę ar 10 dienų iki kitos dvikovos, iš esmės didelio skirtumo ruošiantis nėra. Tas pirmas kelias dienas po žaidimo, kai yra ilgesnis tarpas iki kitų rungtynių, mes daugiau dėmesio skiriame fiziniam rengimui. Aišku, kai turime 10 dienų pertrauką, galime skirti šiek tiek didesnį krūvį, o po jo suteikti daugiau laiko žaidėjų atsigavimui, kad jie būtų optimalios formos rungtynių metu.

- Į ką kreipiate dėmesį tokiose fizinio rengimo treniruotėse, ką akcentuojate?

Mes orientuojamės į tokias krepšiniui labiausiai reikalingas fizines savybes kaip greitumo ištvermė ir staigioji jėga. Taip pat dirbame pagal poreikį – atliekame testavimus ir, surinkę duomenis, matome, ko trūksta vienam ar kitam žaidėjui bei ko trūksta visai komandai bendrai. Į tuos dalykus ir atkreipiame dėmesį. Privalome reaguoti į visus gaunamus signalus ir atitinkamai planuoti fizinį rengimą.

- Kalbant apie pačias treniruotes, anksčiau ne sykį yra tekę girdėti iš pačių krepšininkų, kad jie kur kas mieliau dirbtų su kamuoliu, nei lietų prakaitą fizinio rengimo treniruotėse. Ar tai pastebima „Šiaulių“ žaidėjų tarpe?

Jei taip ir buvo anksčiau, tai dabar negalėčiau sutikti, kad tokios treniruotės yra nemėgstamos, nes šiuolaikiniai krepšininkai jau yra tikri profesionalai ir supranta jų svarbą. Todėl nėra taip, kad nemėgtų visų treniruočių. Aišku, aš galėčiau išskirti pavienius žaidėjus, kurie nemėgsta atskirų fizinių ypatybių treniruočių. Pavyzdžiui, Rokas Stankevičius nemėgsta ištvermę lavinančių užsiėmimų. Jis iš prigimties yra sprinteris, todėl jam tos ištvermės treniruotės labai sunkios, kūnas niekaip nepersilaužia. Taip pat yra žaidėjų, kuriems jėgos treniruotės nėra tokios mielos, ir jie nelabai draugauja su svarmenimis.

- Bet įprastai krepšinio pasaulyje merginos labiau vengia svarmenų, nenorėdamos pernelyg ryškių raumenų...

Sunku pasakyti ar tikrai jos vengia. Visi sportininkai, ne tik krepšininkai, yra 2 tipų: žaidikai ir labiau prijaučiantys individualiam sportui. Aišku, tai nereiškia, kad pastarieji užsiima tik individualiomis sporto šakomis, bet jie linkę skirti didesnį asmeninį dėmesį savo kūno paruošimui. Tuo tarpu žaidikus į priekį stumiantis variklis yra pats žaidimas – jie mėgsta žaisti ir motyvacijos randa pačiame žaidime.

Vienas ryškesnių žaidikų pavyzdžių buvo „Šiaulių“ krepšinio legenda, dabar klube dirbantis treneriu Robertas Giedraitis. Jis neskirdavo daug dėmesio savo kūno rengimui, o tai kompensuodavo žaidimo išmanymu ir situacijų skaitymu. Teko girdėti pasakojimų apie anksčiau komandoje taip pat žaidusį legionierių iš Baltarusijos Aleksandrą Satyrovą, kuris nuolat bandydavo treneriui įrodyti, kad fizinio rengimo treniruotės nėra reikalingos, nes, pasak jo, krepšinio esmė visada yra krepšys, todėl svarbiausia, kad kamuolys bet kokiu būdu jame atsirastų. O tą jis žadėjo padaryti ir be fizinio rengimo treniruočių. 

Tokio tipo krepšininkų turime ir dabar. Jie galvoja, kad galbūt nereikia tiek daug laiko investuoti į savo kūną, fiziškumą, bet iš tikrųjų treniruočių balansas šiuolaikiniame krepšinyje būti privalo.

- Jei gruodis yra laisvesnis, tai sausis, ypač jo pradžia, bus labai įtempta. Kaip ruošiamasi rungtynėms tokiais atvejais?

Fizinis rengimas yra nenutrūkstamas procesas. Lygiai taip pat, kaip ir techninis, kaip ir taktinis rengimas, kurie vyksta nuolat. Kai turime labiau įtemptą kalendorių, kai rungtynės arčiau viena kitos, tas fizinis rengimas jau yra kitoks – jis yra daugiau palaikomasis. Nesiekiama tikslo žaidėjus užkrauti, nes neturima laiko dideliems krūviams ir atsigavimui po jų, o keliama užduotis išlaikyti optimalią žaidėjų fizinę formą, todėl mano kaip fizinio rengimo trenerio darbas yra atgaunamosios arba, kaip jas vadina patys sportininkai, atstatomosios treniruotės. Tada, siekiant atpalaiduoti raumenis, didelį dėmesį skiriame koordinacijos, tempimo pratimams, kad išlaikytumėme optimalų darbingumą kitoms rungtynėms.

- Per šį 10 dienų tarpą komanda surengė mini stovyklą „Gradiali“ sanatorijoje  Palangoje. Ar naudingas yra toks aplinkos pakeitimas?

Aplinkos pakeitimas visą laiką yra naudingas. Jis į jau įprastą rutiną įneša šviežių dalykų – šiek tiek kitokias treniruočių sąlygas, taikomas jose priemones, gyvenimo režimą ir patį treniruočių ritmą. Palangoje visos sąlygos mums buvo tikrai puikios: lepino gamta, leidusi sportuoti ir pušyne pajūryje, ir stadione, galėjome naudotis treniruoklių sale, dirbome ir krepšinio aikštelėje. Ir apskritai sąlygos buvo sudarytos tokios, kad žaidėjams ir treneriams nereikėjo dėl nieko sukti galvos. Buvome puikiai maitinami, turėjome visas sąlygas ilsėtis ir dirbti. Galvas sukome tik dėl paties treniruočių proceso. Visi galėjom susikoncentruoti konkrečiai į savo darbą, o tai labai padeda produktyvumui.

- Palangoje ne tik treniravotės, tačiau ir galėjote išbandyti sanatorijos SPA teikiamus malonumus – įvairias procedūras, pirčių kompleksą, baseiną. Ar tai padeda pasiruošimo rungtynėms cikle?

Visi šie dalykai yra naudingi kaip spartesnės jėgų atgavimo priemonės. Aišku, nerekomenduojama tomis procedūromis ar pirtimis naudotis prieš pat rungtynes. Bet mes iki jų turėjome daugiau laiko, todėl mielai pasinaudojome galimybe šiek tiek pasilepinti ir maloniai išbandėme sanatorijos teikiamas paslaugas atsigavimo po didelių krūvių procesams pagreitinti.

Rungtynes su „Pieno žvaigždėmis“ Pasvalyje „Šiauliai“ žais gruodžio 16 d., 16.45 val.

< Atgal Spausdinti